Infolinka 0905 515 813
Nákup aj bez registrácie
Infolinka Po-pia: 09:00-16:00 0905 515 813
Infolinka 0905 515 813 Po-pia: 09:00-16:00
  • POUKAZ NA PAROCHŇU AKCEPTUJEME LEN V PAPIEROVEJ FORME (TEDA NIE ELEKTRONICKEJ FORME) A LEN AK HO VYSTAVIL ODBORNÝ LEKÁR SO SÍDLOM, ALEBO ORDINÁCIOU NA ÚZEMÍ SLOVENSKA.
  • POUKAZY NA PAROCHŇU OD LEKÁROV Z INÝCH KRAJÍN NEAKCEPTUJEME!!!

Pri kúpe parochne na poukaz od lekára u nás získavate tieto výhody:

* zľava -30,00 Eur za poukaz od lekára, ak ho doručíte pred vybavením Vašej objednávky.
Pri kúpe parochne akceptujeme poukaz na parochňu, ktorý je vystavený odborným lekárom, pričom nerozlišujeme, v ktorej zdravotnej poisťovni je poistenec poistený. Zo zákona je príspevok zdravotnej poisťovne 28,91 Eur na jednu parochňu, od nás však obdržíte aickú zľavu 30 Eur.

LEKÁRSKY POUKAZ NIE JE MOŽNÉ VYUŽIŤ PRI KÚPE AKCIOVEJ PAROCHNE VO VÝPREDAJI.

 

Postup pri použití poukazu:

A/ VARIANT 1 (-30,00 EUR)

  • Pri objednávaní parochne cez našu stránku je potrebné, aby ste nám poukaz po odoslaní objednávky doručili doporučenou poštou na adresu:
    Parochňové štúdio REGINA, spol. s r.o., Račianska 53, 831 02 Bratislava
  • Poukaz nezabudnite na zadnej strane 2x podpísať podľa predtlače a priložte fotokópiu kartičky poistenca.
  • DÁTUM PREVZATIA ZDRAVOTNÍCKEJ POMOCKY NEUVÁDZAJTE !!! Ten doplníme my, podľa dátumu na faktúre.
    V prípade, ak dátum na zadnej strane poukazu uvediete, nebudeme Vám môcť poukaz uznať, nakoľko všetko už prebieha elektronicky cez portál E-ZDRAVIE, kde sa všetko zúčtováva podľa aktuálneho dátumu a návrat k staršiemu dátumu nie je možný!
  • Po obdržaní poukazu Vám bude z celkovej ceny odrátaná suma 30 Eur.
  • Nezabudnite v objednávke (v košíku - v časti Doprava a platba) do poznámky vyznačiť kolónku Poukaz od lekára. (pozrite obrázok pod týmto textom)
  • DODACIA LEHOTA SA ZAČÍNA POČÍTAŤ OD OKAMIHU, KEDY NÁM BUDE DORUČENÝ POUKAZ NA PAROCHŇU.

B/ VARIANT 2 (-25,00 EUR)

V prípade, ak nám poukaz nemôžete doručiť, pretože ho ešte nemáte vystavený, nebude Vám jeho hodnota odrátaná a Vy zaplatíte plnú sumu za Vašu objednávku. V poznámke však uveďte, že poukaz bude doručený dodatočne (najneskoršie však do konca príslušného mesiaca). Váš Poukaz na parochňu Vám bude dodatočne preplatený, ale suma bude znížená o 20% DPH, takže obdržíte od nás sumu 25,00 EUR a to poštovou poukážkou na adresu.

Postupujte ako na obrázku nižšie:

PAROCHNE NA LEKÁRSKY PREDPIS

Čo sú súbory cookies

Za účelom zlepšenia poskytovaných služieb pre Vás využívajú naše stránky súbory cookies. Súbory cookies sú malé textové súbory, ktoré sa umiestnia v počítači alebo zariadení pri návšteve našej webovej stránky. Používaním súborov cookies nedochádza k porušovaniu zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov, nakoľko ich používaním nezhromažďujeme osobné údaje a ani ich neposkytujeme tretím stranám. Každý užívateľ prezeraním našej webovej stránky súhlasí s ich používaním a ukladaním do jeho prehliadača. O tejto skutočnosti je upozornený pri návšteve našej webovej stránky a svoj súhlas prejavuje ďalším prezeraním našej webovej stránky.

Súbory cookies pomáhajú napr.

k správnej funkčnosti našich stránok, aby bolo možné dokončiť proces nákupu, s čo najmenšími komplikáciami; pri zapamätávaní prihlasovacích údajov našich zákazníkov, takže ich nemusia opätovne zadávať; pri zisťovaní, ktoré stránky a funkcie používajú návštevníci najčastejšie; na základe toho môžeme čo najlepšie prispôsobiť našu ponuku Vašim požiadavkám; pomáhajú nám zistiť, ktoré reklamy si návštevníci najčastejšie prehliadajú, aby sa im pri prechádzaní stránok nezobrazovala stále tá istá reklama, prípadne aby sa im nezobrazovala reklama na tovar, o ktorý nemajú záujem.

Aké súbory cookies používame

Súbory cookies používané na našich stránkach je možné z hľadiska ich trvanlivosti rozdeliť na dva základné typy. Krátkodobé tzv. „session cookies“ ktoré sú iba dočasné a zostávajú uložené vo Vašom prehliadači iba do tej doby, pokiaľ prehliadač zavriete, a dlhodobé tzv. „persistent cookies“, ktoré zostávajú uložené vo Vašom zariadení oveľa dlhšie alebo pokiaľ ich ručne neodstránite (doba ponechania súborov cookies vo Vašom zariadení závisí od nastavenia samotnej cookies a nastavenia Vášho prehliadača).

Z hľadiska funkcie, ktorú jednotlivé cookies plnia, je možné cookies rozdeliť na:

konverzné, ktoré nám umožňujú analyzovať výkon rôznych predajných kanálov trackingové (sledovacie), ktoré v kombinácii s konverznými pomáhajú analyzovať výkon rôznych predajných kanálov remarketingové, ktoré používame pre personalizáciu obsahu reklám a ich správnemu zacieleniu analytické, ktoré nám pomáhajú zvýšiť užívateľské pohodlie nášho webu tým, že pochopíme, ako ho užívatelia používajú esenciálne, ktoré sú dôležité pre základnú funkčnosť webu.

Niektoré súbory cookies môžu zhromažďovať informácie, ktoré sú následne využité tretími stranami a ktoré napr. priamo podporujú naše reklamné aktivity (tzv. „cookies tretích strán“). Napríklad informácie o produktoch kupovaných návštevníkmi na našich stránkach môžu byť zobrazené reklamnou agentúrou, aby sme mohli lepšie prispôsobiť zobrazenia internetových reklamných bannerov na Vami zobrazovaných webových stránkach. Podľa týchto údajov Vás však nie je možné identifikovať.

Ako odmietnuť používanie súborov cookies

Používanie súborov cookies je možné nastaviť pomocou Vášho internetového prehliadača. Väčšina prehliadačov súbory cookies aicky prijíma už vo úvodnom nastavení. Súbory cookies je možné pomocou Vášho webového prehliadača odmietnuť alebo nastaviť používanie len niektorých súborov cookies.

Nevyhnutné súbory cookies (Strictly Necessary cookies) 

Cookie key Doména Cesta Typ Cookie  Expirácia Popis
XSRF-TOKEN www.parochna.sk / First-party 2 hodiny Tento súbor cookie je napísaný s cieľom pomôcť so zabezpečením webu ako prevencie voči útokom typu Cross-Site Request Forgery

Výkonnostné súbory cookies (Performance cookies)

Cookie key Doména Cesta Typ Cookie  Expirácia Popis
_gid .parochna.sk  / First-party 1 deň Tento súbor cookie nastavuje služba Google Analytics. Ukladá a aktualizuje jedinečnú hodnotu pre každú navštívenú stránku a používa sa na počítanie a sledovanie zobrazení stránok.
_ga .parochna.sk / First-party 2 roky Tento názov súboru cookie je spojený so službou Google Universal Analytics, ktorá predstavuje významnú aktualizáciu bežne používanej analytickej služby spoločnosti Google. Tento súbor cookie sa používa na rozlíšenie jedinečných používateľov priradením náhodne vygenerovaného čísla ako identifikátora klienta. Je zahrnutý v každej požiadavke na stránku na webe a používa sa na výpočet údajov o návštevníkoch, reláciách a kampaniach pre analytické správy webov.

Cielené súbory cookies (Targeting cookies)

Cookie key Doména Cesta Typ Cookie  Expirácia Popis
_gat_gtag_UA_158100161_1 parochna.sk / First-party 1 minúta Tento súbor cookie je súčasťou služby Google Analytics a používa sa na obmedzenie požiadaviek (throttle request rate).
test_cookie .doubleclick.net / Third-party 15 minút Tento súbor cookie nastavuje spoločnosť DoubleClick (ktorú vlastní spoločnosť Google), aby zistila, či prehliadač návštevníka webovej stránky podporuje súbory cookie.
IDE .doubleclick.net / Third-party 1 rok Tento súbor cookie nastavuje spoločnosť Doubleclick a prenáša informácie o tom, ako koncový používateľ používa webovú lokalitu a akúkoľvek reklamu, ktorú mohol koncový používateľ vidieť pred návštevou uvedenej webovej lokality.
_gcl_au parochna.sk / First-party 3 mesiace Používané službou Google AdSense na experimentovanie s účinnosťou reklamy na webových stránkach využívajúcich ich služby.

Neklasifikované súbory cookies (Unclassified cookies)

Cookie key Doména Cesta Typ Cookie  Expirácia Popis
parochna_session www.parochna.sk / First-party 2 hodiny  

 

Všeobecné informácie a podmienky

Všeobecné informácie pre e-shop www.parochna.sk

Všetky parochne a príčesky na tejto stránke majú v názve obsiahnutú aj informáciu o farbe, ktorá je vyobrazená.Upozorňujeme Vás, že všetky parochne a príčesky sú pri fotení vystavené vysokej intenzite osvetlenia a preto jepotrebné počítať s tým, že v skutočnosti je farba trochu tmavšia. Obvzlášť je to u melírovaných parochní, kde nie je melír na obrázku tak viditeľný, ako v skutočnosti.

Na našej stránke sa nemusíte zaregistrovať a nakupovať môžete ihneď aj bez registrácie. Registrácia je dobrovoľná a záleží od Vášho rozhodnutia.

Dodacie lehoty sú vyjadrené v pracovných dňoch a pri objednávke s viacerými položkami je rozhodujúci termín dodania, ktorý zodpovedá položke s najdlhšou dodacou lehotou. ( To znamená, že ak objednáte napríklad parochňu, ktorá má dodaciu lehotu do 2 dní a súčasne objednáte príčesok, ktorý ma dodaciulehotu do 14 dni, rozhodujúcim termínom pre kompletné vybavenie objednávky je 14-dňová lehota). Upozorňujeme, že dobierku nezasielame do P.O.BOXU. Tovar Vám bude dodaný formou dobierky.

Všetky objednávky nad sumu 200 EUR môžu podliehať ešte overeniu formou sms notifikácie.

Objednávky nad hodnotu 500 EUR môžu podliehať okrem sms notifikácie ešte aj preddavkovej platbe vo výške 50% hodnoty objednávky, ak sa v objednávke nachádza produkt zhotovovaný na základe osobitnej požiadavky spotrebiteľa.

UPOZORNENIE:

Za účelom výberu vhodného typu parochne, príčesku, alebo predlžovania vlasov dodávame maximálne 2 kusy.

Všetky parochne a príčesky boli pred fotením upravené kaderníkom a pri fotení boli vystavené vysokému osvetleniu, takže v skutočnosti je zobrazená farba o niečo tmavšia a tvar účesu nemusí zodpovedať nami učesanému tvaru parochne na fotografii. Toto nemôže byť predmetom reklamácie.

ČESKÁ REPUBLIKA:

PARUKY Z NAŠÍ NABÍDKY JSOU PEČLIVĚ VYBRANÉ A ODSKOUŠENÉ MODELY Z KOLEKCÍ PŘEDNÍCH SVĚTOVÝCH VÝROBCŮ. Naše nabídka se skládá zhruba z 800 modelů v široké škále barevných variant, nabízíme paruky dámské, pánské i dětské, včetně veškerého doplňkového sortimentu. Máme jedny z nejnižších cen na Slovenském trhu, neboť jsme přímí dovozci a naše zboží není překupováno přes řadu velkoobchodů. Se vzrůstajícím zájmem o nakupování přes internet jsme i my pro Vás připravili nabídku našich produktů, kterou si můžete prohlédnout v klidu domova a v případě Vašeho zájmu, si i objednat výrobek, který nejvíce vyhovuje Vašim představám. Zboží zasiíláme až po zaplacení zálohové faktúry. Poukaz na paruku z Česka nelze uplatnit na Slovensku.

TOVAR DO KOMISIE:

V prípade záujmu o predaj nášho tovaru formou komisie zašlite do našej firmy žiadosť, ku ktorej priložte kópiu živnostenského listu. Po posúdení Vašej žiadosti Vám zašleme vyjadrenie a návrh zmluvy. Predaj tovaru takouto formou je možný výlučne podľa podmienok dodávateľa.

NÁVODY:

Spolu s tovarom obdržíte návod na používanie výrobku a prípravkov na ošetrovanie a starostlivosť o výrobok. Príslušný návod si však môžete stiahnuť aj priamo zo stránky - nachádza sa na úvodnej strane.

Vymedzenie niektorých pojmov:
 
ZHOTOVENIE PODĽA OSOBITNEJ POŽIADAVKY SPOTREBITEĽA:
Ide o také druhy tovaru, ako sú parochne, príčesky a predlžovania vlasov vyrobených z pravých vlasov, ktoré sa až po prijatí objednávky tónujú do požadovanej farby podľa výberu spotrebiteľa na zvolený farebný odtieň, alebo sa vyhotovujú na základe inej konkrétnej špecifickej požiadavky spotrebiteľa, ako sú napríklad u parochní veľkosti: Average, Small, alebo Large, poprípade osobnou návštevou za účelom odobratia presných mier, poprípade vyrobenia odliatku. 
Tento tovar je zhotovovaný podľa osobitnej požiadavky spotrebiteľa a nie je ho možné vrátiť podľa ustanovení Zákona  o ochrane spotrebiteľa č. 108/2024 Z.z. 
 
OCHRANNÁ PLOMBA:
všetky parochne sú zabezpečené tzv. Ochrannou plombou, ktorá nebráni v riadnom odskúšaní parochne. Plombu odstráňte z parochne až vtedy, keď sa presvedčíte a rozhodnete, že Vám parochňa vyhovuje a že si ju necháte. Odstránením plomby totižto stratíte nárok na vrátenie parochne. Toto opatrenie je ochranou nášho obchodu pred špekulatívnymi, nekalými praktikami a úmyslami zo strany spotrebiteľa, ako je využitie parochne len na konkrétny jednorázový účel a pod.

Tieto všeobecné podmienky sú platné pre web www.parochne.sk od 1.7.2024

 

 

Obchodné meno  Parochňové štúdio Regina, spol. s r.o.
Ulica a číslo Račianska 1516/53
PSČ a mesto 831 02 Bratislava
IČO 45 251 959
DIČ 2022918964
IČ DPH SK2022918964
Zápis v registri Spoločnosť je zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sro, vo vložke číslo 63058/B.
ČŽR 740-25075
Bankové spojenie Dodávame len formou DOBIERKY
Telefón/Mobil 0905 515 813
E-mail parochne@parochne.sk
Príjem objednávok cez e-shop nonstop
Prevádzková doba Za jednotlivé predajne uvedená na
stránke v sekcii
PREDAJNE, PREDAJNÁ DOBA
Zodpovedný vedúci Peter Šenk
Orgán dozoru Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie so sídlom v Bratislave pre Bratislavský kraj
Bajkalská 21/A, P.O.BOX 5
820 07  Bratislava 27
tel.: 02/58 272 172
e-mail: ba@soi.sk

 

OBCHODNÉ PODMIENKY
Pre prezretie a stiahnutie obchodných podmienok prosím kliknite sem.

Podmienky ochrany osobných údajov podľa zákona č.18/2018 Z.z.

I.Základné ustanovenie

Prevádzkovateľom osobných údajov podľa § 5 písm. o) zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon“) je firma:

Parochňové štúdio REGINA, spol. s r.o.
Račianska 1516/53, 831 02 Bratislava, SK
IČO 45 251 959
 

(ďalej len: „prevádzkovateľ“).

Kontaktné údaje prevádzkovateľa sú: Parochňové štúdio REGINA, spol. s r.o., Račianska 1516/53, 831 02 Bratislava, e-mail: parochne@parochne.sk, telefón:  (+421)0905515813

Osobnými údajmi sa rozumejú všetky informácie o identifikovanej alebo identifikovateľnej fyzickej osobe; identifikovateľnou fyzickou osobou je fyzická osoba, ktorú možno priamo či nepriamo identifikovať, najmä odkazom na určitý identifikátor, napríklad meno, identifikačné číslo, lokalizačné údaje, sieťový identifikátor alebo odkazom na jeden či viac zvláštnych prvkov fyzickej, fyziologickej, genetickej, psychickej, ekonomickej, kultúrnej alebo spoločenskej identity tejto fyzickej osoby.

Prevádzkovateľ nevymenoval / vymenoval zodpovednú osobu pre ochranu osobných údajov. Kontaktnými údajmi zodpovednej osoby sú:

II.Zdroje a kategórie spracovávaných osobných údajov

Prevádzkovateľ spracováva osobné údaje, ktoré ste mu poskytol/la, alebo osobné údaje, ktoré prevádzkovateľ získal na základe plnenia Vašej objednávky.

Prevádzkovateľ spracováva Vaše identifikačné a kontaktné údaje a údaje nutné pre plnenie zmluvy.

III.Zákonný dôvod a účel spracovania osobných údajov

Zákonným dôvodom spracovania osobných údajov je:

  • plnenie zmluvy medzi Vami a prevádzkovateľom podľa § 13 ods. 1 písm. b) Zákona.

Účelom spracovania osobných údajov je:

  • vybavenie Vašej objednávky a výkon práv a povinností vyplývajúcich zo zmluvného vzťahu medzi Vami a prevádzkovateľom; pri objednávke sú vyžadované osobné údaje, ktoré sú nutné pre úspešné vybavenie objednávky (meno a adresa, kontakt), poskytnutie osobných údajov je nutnou požiadavkou pre uzavretie a plnenie zmluvy, bez poskytnutia osobných údajov nie je možné zmluvu uzavrieť či ju zo strany prevádzkovateľa plniť,
  • zasielanie oznamov a priebehu vybavenia a stavu Vašej objednávky

Zo strany prevádzkovateľa nedochádza k aickému individuálnemu rozhodovaniu v zmysle § 28 Zákona. Prevádzkovateľ nevykonáva priamy marketing pre zasielanie obchodných oznamov a newsletterov podľa § 13 ods. 1, písm. f) Zákona.

IV.Doba uchovávania osobných údajov

Prevádzkovateľ uchováva osobné údaje:

  • po dobu nevyhnutnú k výkonu práv a povinností vyplývajúcich zo zmluvného vzťahu medzi Vami a prevádzkovateľom a uplatňovanie nárokov z týchto zmluvných vzťahov (po dobu 15 rokov od ukončení zmluvného vzťahu).

Po uplynutí doby uchovávania osobných údajov prevádzkovateľ osobné údaje vymaže.

V.Príjemcovia osobných údajov (subdodávatelia prevádzkovateľa)

Príjemcovia osobných údajov:

  • Podieľajúci sa na preprave a dodávaní tovaru / služieb / realizácii platieb na základe zmluvy,
  • zaisťujúce služby prevádzkovania e-shopu (Shoptet) a ďalšie služby v súvislosti s prevádzkovaním e-shopu,
  • Prepravca a doručovateľ zásielok – Slovenská pošta, a.s.
  • Účtovná spoločnosť – Spoleko s.r.o.
  • Spoločnosť technicky zaisťujúca služby prevádzkovania e-shopu – EXO TECHNOLOGIES spol. s r.o.
  • Správca e-shopu – Firma Katarína Malá

Prevádzkovateľ nemá v úmysle odovzdať osobné údaje do tretej krajiny (do krajiny mimo EU) alebo medzinárodnej organizácii.

VI.Vaše práva

Za podmienok stanovených v Zákone máte:

  • právo na prístup ku svojím osobným údajom podľa § 21 Zákona,
  • právo na opravu osobných údajov podľa § 22 Zákona, poprípade obmedzenie spracovania podľa § 24 Zákona,
  • právo na výmaz osobných údajov podľa § 23 Zákona,
  • právo vzniesť námietku proti spracovaniu podľa § 27 Zákona,
  • právo na prenositeľnosť údajov podľa § 26 Zákona,
  • právo odvolať súhlas so spracovaním písomne alebo elektronicky na adresu alebo email prevádzkovateľa uvedený v čl. III týchto podmienok.

Ďalej máte právo podať sťažnosť u Úradu pre ochranu osobných údajov v prípade, že sa domnievate, že bolo porušené Vaše právo na ochranu osobných údajov.

VII.Podmienky zabezpečenia osobných údajov

Prevádzkovateľ prehlasuje, že prijal všetky vhodné technické a organizačné opatrenia k zabezpečeniu osobných údajov.

Prevádzkovateľ prijal technické opatrenie k zabezpečeniu dátových úložísk denným zálohovaním databázy na pevný disk PC a týždenným zálohovaním na externý disk, ako aj antivírovým programom a heslami.

Prevádzkovateľ prijal technické opatrenie k zabezpečeniu úložísk osobných údajov v listinnej podobe, najmä ich archiváciou v uzamknutých a zabezpečených priestoroch.

Prevádzkovateľ prehlasuje, že k osobným údajom majú prístup len ním poverené a sprostredkovateľskou zmluvou zazmluvnené osoby.

VIII.Záverečné ustanovenia

Odoslaním objednávky z internetového objednávkového formulára potvrdzujete, že ste oboznámený/á s podmienkami ochrany osobných údajov a že ich v celom rozsahu prijímate.

S týmito podmienkami súhlasíte zaškrtnutím súhlasu prostredníctvom internetového formulára. Zaškrtnutím súhlasu potvrdzujete, že ste oboznámený/oboznámená s podmienkami ochrany osobných údajov a že ich v celom rozsahu prijímate.Prevádzkovateľ je oprávnený tieto podmienky zmeniť. Novú verziu podmienok ochrany osobných údajov zverejní na svojich internetových stránkach a zároveň Vám zašle novú verziu týchto podmienok na Vašu e-mailovú adresu, ktorú ste prevádzkovateľovi poskytol/la.

Ochrana osobných údajov podľa zákona 18/2018 Z.z. (časť 2)

Parochňové štúdio REGINA, spol. s r.o.,
IČO 45 251 959
Račianska 53, 831 02 Bratislava, SK

Informačný systém nášho internetového obchodu www.parochne.sk  je zaregistrovaný na Úrade na ochranu osobných údajov SR pre obchodnú činnosť pod registračným číslom: 201413550 

Prevádzkovateľ na portáli (webovom sídle) www.parochne.sk sa zaväzuje dodržiavať nižšie uvedené pravidlá zaobchádzania s osobnými údajmi o objednávateľoch a návštevníkoch.

Rešpektujeme Vaše súkromie. Aby sme Vám mohli ponúknuť hodnotné služby, potrebujeme poznať niektoré Vaše údaje. Údaje o Vás chránime pred zneužitím a zaručujeme Vám, že nikdy neposkytneme tretiemu subjektu Vaše kontaktné informácie a údaje o Vašich objednávkach. K týmto údajom má prístup výlučne poskytovateľ a jeho zmluvný sprostredkovateľ v zmysle Zákona o ochrane osobných údajov č.18/2018 Z.z..

Zmluvný sprostredkovateľ:

Slovenská pošta,

Externá účtovná spoločnosť,

Správca e-shopu, Spoločnosť zaisťujúca prevádzkovanie e-shopu.

Používaním webu www.parochne.sk objednávateľ alebo návštevník vyhlasuje, že súhlasí v zmysle príslušných ustanovení Zákona o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov, aby predávajúci spracoval a uschovával jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré sú uvedené nižšie a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti predávajúceho a spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch. Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi objednávateľa zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR. Kupujúci udeľuje predávajúcemu tento súhlas na dobu 15 rokov . Súhlas so spracovaním osobných údajov môže kupujúci odvolať kedykoľvek písomnou formou.

Údaje, ktoré poskytne objednávateľ, sú nevyhnutné pre spracovanie a vybavenie objednávky, vystavenie faktúry a ďalšie úkony podľa obchodných podmienok. Ak objednávateľ potrebné údaje neposkytne, poskytovateľ nemôže jeho objednávku vybaviť a má právo od objednávky odstúpiť. Pri objednávke sa objednávateľ zaväzuje poskytnúť pravdivé informácie. Udanie nepravdivých informácii je v rozpore so všeobecnými obchodnými podmienkami.

Zmluvné strany sa dohodli, že ak je objednávateľ fyzickou osobou, je povinný oznámiť predávajúcemu:

Meno a priezvisko, fakturačnú adresu, prípadne adresu dodania, ak je odlišná od fakturačnej adresy, kontaktné telefónne číslo, E-mailovú adresu

Dôležité informácie:

Prevádzkovateľ e-shopu www.parochne.sk nikdy nerozosiela objednávateľom žiadne správy o činnosti, ponukách a akciách. Takéto informácie poskytne prevádzkovateľ len na základe písomnej požiadavky objednávateľa, alebo návštevníka e-shopu.

Práva objednávateľa, ako dotknutej osoby stanovuje ďalej zákona o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.

Prevádzkovateľ internetového obchodu si vyhradzuje právo odstúpiť od záruky bezpečného zaobchádzania s osobnými údajmi zákazníkov v prípade napadnutia serveru neznámym páchateľom (hackerom). V takom prípade neplatia vyššie uvedené pravidlá manipulácie s dátami.

Tieto podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 25.5.2018

Orgán dozoru:

Úrad na ochranu osobných údajov SR, Hraničná 12, Bratislava

                                      

Reklamačný poriadok

v znení Zákona č. 40/ 1964 Zb. Občiansky zákonník podľa § 615 až § 626

 

Článok I

Právo na uplatnenie reklamácie

 

Ak sa vyskytne u zakúpeného tovaru vada, má spotrebiteľ právo vadu reklamovať pre rozpor so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou. Pre správne posúdenie reklamácie je nutné, aby reklamovaný tovar bol čistý, kompletný a v súlade s hygienickými predpismi alebo všeobecnými hygienickými zásadami.

 

Spotrebiteľ je povinný pri používaní tovaru dodržiavať okrem všeobecne známych pravidiel, rovnako aj podmienky stanovené pre používanie tovaru v záručnom liste alebo návode na použitie, užívať a ošetrovať tovar v súlade s jeho prirodzenou životnosťou a ďalej nesmie porušiť plomby, ak je tovar zaplombovaný.

 

Článok II

Miesto uplatnenia reklamácie

 

Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, u inej osoby, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania predávajúceho alebo na inej adrese, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy.

 

Na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady (reklamáciu) vždy postačuje doklad o zakúpení (doklad z ERP, alebo faktúru). Predloženie dokladu o zakúpení na účely reklamácie postačuje aj v prípade, že bol vydaný záručný list, ale zákazník ho nemá. V takom prípade sa reklamácia musí prijať, pričom sa na tovar poskytne 24-mesačná záruka, nie však dlhšia, hoci takáto dlhšia záručná doba mohla byť vyznačená v stratenom záručnom liste pri predĺženej záruke ( tzv. spotrebiteľská záruka podľa § 626 ).

 

Článok III

Zodpovednosť obchodníka

 

Predaná vec musí byť v súlade s dohodnutými požiadavkami (§ 616) a všeobecnými požiadavkami (§ 617).

 

Pri predaji tovaru teda predávajúci zodpovedá za to, že tovar je v súlade so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou, t.j. že predávaná vec má akosť a úžitkové vlastnosti zmluvou požadované, predávajúcim, výrobcom alebo jeho zástupcom popisované, alebo na základe nimi vykonanej reklamy očakávané, príp. akosť a úžitkové vlastnosti pre vec takého druhu obvyklé, že zodpovedá požiadavkám, právnym predpisom, je v určenom zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a zodpovedá účelu, ktorý predávajúci pri použití veci uvádza alebo pre ktorý sa vec obvykle používa.

 

Ak tovar pri prevzatí spotrebiteľom má vady, je v rozpore so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou. Predávajúci zodpovedá spotrebiteľovi za vady, ktoré sa prejavujú ako rozpor so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou.

 

Predávajúci nezodpovedá za rozpor so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou, ak

  • spotrebiteľ vadu tovaru spôsobil sám,
  • spotrebiteľ pred prevzatím tovaru o vade tovaru vedel,
  • reklamácia spotrebiteľa odporuje povahe tovaru, hlavne uplynutiu doby trvanlivosti, spotreby alebo životnosti tovaru,

Predávajúci nezodpovedá za vady:

  • pre ktoré bola poskytnutá zľava z ceny tovaru,
  • ktoré vznikli v záručnej dobe v dôsledku opotrebenia tovaru, jeho nesprávnym či nadmerným používaním, alebo po uplynutí doby životnosti tovaru,
  • spojené s porušením ochrannej plomby na tovare,
  • spôsobené zásahom neoprávnenej osoby na tovar alebo jeho súčasť.

 

Článok IV

Zodpovednosť za vady

 

Zodpovednosť za vady ( § 619 ) : Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci.

 

Pri použitej veci sa strany môžu dohodnúť na kratšej dobe zodpovednosti predávajúceho za vady, nie však kratšej ako jeden rok od dodania veci.

 

Predávajúci zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou veci, ak

a) montáž alebo inštalácia bola súčasťou kúpnej zmluvy a bola vykonaná predávajúcim alebo na jeho zodpovednosť, alebo

b) montáž alebo inštaláciu, ktorú mal vykonať kupujúci, vykonal kupujúci nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na montáž alebo inštaláciu, ktorý mu poskytol predávajúci

 

Spotrebiteľská záruka ( § 626 ) : Výrobca alebo predávajúci môže poskytnúť kupujúcemu spotrebiteľskú záruku, ktorou sa zaviažu vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu, vymeniť alebo opraviť predanú vec alebo zabezpečiť jej údržbu nad rozsah práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady. Kupujúci má právo požadovať od výrobcu alebo predávajúceho, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, plnenie zo spotrebiteľskej záruky za podmienok uvedených v záručnom liste alebo v súvisiacej reklame dostupnej v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy alebo pred jej uzatvorením. V záručnom liste určí predávajúci podmienky a rozsah tejto dlhšej záruky. Ak výrobca (dodávateľ predávajúceho) poskytuje na svoje výrobky dlhšiu záručnú dobu ako 24 mesiacov, predávajúci nesmie túto dobu skrátiť, aj keď sa to týka len niektorej súčiastky veci.

 

Článok V

Práva spotrebiteľa

 

Ak má tovar vady musí na ne kupujúci upozorniť do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia záručnej doby. 

 

Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.

Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, vrátane okolností uvedených vyššie.

Predávajúci opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval.

Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní vec predávajúcemu alebo inej osobe oznámenej predávajúcim. Náklady prevzatia veci znáša predávajúci.

 

Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak.

Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže predávajúci vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Predávajúci môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.

Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty ak:

  • predávajúci vec neopravil ani nevymenil,
  • predávajúci odmietol odstrániť vadu
  • vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
  • vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
  • predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.

Pri posudzovaní práva kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť predávajúceho odstrániť vadu. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.

Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie predávajúci.

Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.

Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec predávajúcemu na náklady predávajúceho. Predávajúci zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak predávajúci vec v primeranej lehote neodstráni, môže kupujúci zabezpečiť odstránenie a doručenie veci predávajúcemu na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.

Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.

Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci.

Predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.

Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.

Kupujúci uplatňuje reklamáciu prostredníctvom diaľkovej komunikácie ( listom, telefonicky alebo mailom ) a je povinný reklamovaný tovar spolu s kópiou dokladu o zakúpení tovaru doručiť alebo sprístupniť predávajúcemu.

Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.

 

Článok VI

Reklamácia použitého a vadného tovaru

Pri predaji použitých alebo vadných vecí musí predávajúci zabezpečiť zreteľné označenie, že ide o vadný alebo použitý tovar. Predávajúci má povinnosť upozorniť spotrebiteľa, o akú vadu sa jedná.

Pri použitých a vadných veciach nezodpovedá predávajúci za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením, o ktorých bol kupujúci pri ich predaji informovaný. Pri veciach predávaných za nižšie ceny nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.

 

Reklamačný poriadok je platný od 1.7.2024

 

 

Osobitné informačné povinnosti obchodníka pri zmluve uzavretej na diaľku a zmluve uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka

Adresa elektronickej pošty obchodníka: parochne@parochne.sk

Iný prostriedok online komunikácie: SMS na telefónnom čísle: 0905 515 813

Obchodník koná len vo svojom mene a na svoju zodpovednosť a spotrebiteľ môže uplatniť práva zo zodpovednosti za vady produktu, odstúpenie od zmluvy, žiadosť o nápravu alebo podať iný podnet, na  adrese uvedenej v bode 1 Obchodných podmienok

Predajná cena pre konkrétneho spotrebiteľa alebo pre skupinu spotrebiteľov je určená na základe aizovaného rozhodovania vrátane akejkoľvek formy aizovaného spracúvania osobných údajov, ktoré pozostáva z použitia osobných údajov spotrebiteľa alebo skupiny spotrebiteľov na vyhodnotenie určitých osobných aspektov týkajúcich sa fyzickej osoby, predovšetkým analýzy alebo predvídania aspektov dotknutej fyzickej osoby súvisiacich s výkonnosťou v práci, majetkovými pomermi, zdravím, osobnými preferenciami, záujmami, spoľahlivosťou, správaním, polohou alebo pohybom;

Cena vo zvýšenej sadzbe za použitie prostriedkov diaľkovej komunikácie ktoré sa používajú pri uzavretí zmluvy: 0,00 eur.

 

Poučenie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy.

Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka aj bez uvedenia dôvodu v lehote :

do:

 a) 14 dní odo dňa

1. prevzatia tovaru spotrebiteľom - tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa

- tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,

- dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,

- tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.

2. uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby,

3. uzavretia zmluvy o dodávaní vody, ktorá nie je na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, a zmluvy o dodávke a odbere tepla,

4. uzavretia zmluvy o dodaní digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči,

b) 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy pri nevyžiadanej návšteve alebo v súvislosti s ňou alebo na predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou.

Ak obchodník poskytne spotrebiteľovi informácie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 19 ods. 1, zákona č.108/2024 Z.z.,, podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy a obchodník zároveň poskytne spotrebiteľovi vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 2 zákona č.108/2024 Z.z., až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa odseku 1, môže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do

a) 14 dní odo dňa, keď obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť, ak ide o plynutie lehoty podľa odseku 1 písm. a), alebo

b) 30 dní odo dňa, keď obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť, ak ide o plynutie lehoty podľa odseku 1 písm. b).

Ak obchodník neposkytne spotrebiteľovi informácie o poučení o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 19 ods. 1, zákona č.108/2024 Z.z., podmienkach zákona č.108/2024 Z.z., lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy a obchodník zároveň neposkytne spotrebiteľovi vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 2 zákona ani podľa odseku § 20,ods.2 zákona, spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do 12 mesiacov od uplynutia lehoty podľa § 20 odseku 1 až 3 zákona č.108/2024 Z.z., okrem zmluvy, ktorej predmetom je

a) poskytnutie služby, ak

1. došlo k úplnému poskytnutiu služby a

2. poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,

b)dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,

c)dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,

d)dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,

e)dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,

f)dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,

g)dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť,

h)vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,

i)dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,

j)dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,

k)tovar zakúpený na verejnej dražbe,

l)poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,

m)dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak

1. dodávanie digitálneho obsahu začalo a

2. spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie o vyhlásení spotrebiteľa podľa § 17odseku 10 písm. b) zákona a potvrdenie o výslovnom súhlase spotrebiteľa podľa odseku § 17, ods. 10 písm. c) zákona alebo podľa § 17 ods. 15 zákona č. 251/2012 Z. z., ak ich spotrebiteľ poskytol, alebo § 17 ods. 13 písm. b) zákona, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.

Spotrebiteľ má právo na odstúpenie od zmluvy aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa § 20 ods. 1 písm. b), ods. 2 písm. b) a ods. 3, zákona č.108/2024 Z.z., ak spotrebiteľ a obchodník uzavreli zmluvu podľa § 19 odseku 1 písm. a) až c) alebo písm. e) zákona na predajnej akcii alebo pri nevyžiadanej návšteve.

Spotrebiteľ stráca okamihom úplného poskytnutia služby právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorej predmetom je vykonanie opravy, ak spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka o návštevu na účely vykonania opravy a plnenie sa začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa.

Postup pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy: v priečinku Návody a formuláre je aj formulár odstúpenia od zmluvy  https://www.parochna.sk/informacie#navody-a-formulare v ktorom sa nachádzajú aj pokyny, ako formulár vyplniť a doručiť obchodníkovi za účelom uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy.

Spotrebiteľ je povinný znášať náklady na vrátenie tovaru po odstúpení od zmluvy podľa § 19 ods. 1, zákona č.108/2024 Z.z.,  a ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, a je povinný znášať aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty,

Spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy predmetom ktorej je:

a)poskytnutie služby, ak

1. došlo k úplnému poskytnutiu služby a

2. poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,

b)dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,

c)dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,

d)dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,

e)dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,

f)dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,

g)dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť,

h)vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,

i)dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,

j)dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,

k)tovar zakúpený na verejnej dražbe,

l)poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,

m)dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak

1. dodávanie digitálneho obsahu začalo a

2. spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b),zákona, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.

Minimálna dĺžka trvania záväzku spotrebiteľa: do doby zaplatenia a prevzatia produktu

Spotrebiteľ má záväzok predmet zmluvy prevziať, buď osobne alebo prostredníctvom splnomocnenej osoby pri doručení, ktoré bolo vopred s ním dohodnuté. Dĺžka trvania tohto záväzku je do doby prevzatia predmetu zmluvy.

Spotrebiteľ má záväzok zaplatiť za predmet zmluvy. Dĺžka trvania tohto záväzku je najneskôr pri doručení predmetu zmluvy.

Poučenie o povinnosti spotrebiteľa zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú zábezpeku: Ak obchodník požiada spotrebiteľa na zaplatenie preddavku, alebo na poskytnutie inej finančnej zábezpeky z dôvodu, že predmet zmluvy je potrebné na žiadosť spotrebiteľa upraviť, zaobstarať s inými vlastnosťami ako sú uvedené pri ponúkanom produkte, vyrobiť podľa požiadaviek spotrebiteľa, spotrebiteľ je povinný zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú zábezpeku vo výške určenej po vzájomnej dohode na účet obchodníka uvedený v bode 1 týchto obchodných podmienok.

Poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka : je uvedené v odkaze/ http://. www.parochna.sk/ poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy/

Informácie uvedené vyššie tvoria neoddeliteľnú súčasť zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka a môžu byť zmenené len s výslovným súhlasom oboch strán.

Obchodník je povinný zabezpečiť najneskôr na začiatku postupu vytvárania objednávky spotrebiteľom označenie online rozhrania jasnými a čitateľnými informáciami o prípadných obmedzeniach dodávky alebo poskytnutia produktu a informáciami o spôsoboch platby, ktoré spotrebiteľ môže použiť na úhradu ceny.

Obchodník pri zmluve uzavretej na diaľku prostredníctvom elektronických prostriedkov bezprostredne pred odoslaním objednávky spotrebiteľom výslovne, jednoznačne a zrozumiteľne uvádza informácie podľa:

 § 5 ods. 1 písm. a): hlavné vlastnosti produktu v rozsahu primeranom druhu a povahe produktu sú uvedené pri každom ponúkanom produkte v písomnej forme,

podľa § 5 ods. 1 písm. d) zákona č.108/2024 Z.z.,  : predajná cena produktu je uvedená pri každom ponúkanom produkte. V prípade, ak vzhľadom na povahu produktu nemožno predajnú cenu určiť vopred predajná cena sa vypočíta nasledovne :PC =/náklady obchodníka na zaobstaranie, resp. výrobu produktu/ + /obchodná marža obchodníka/ x DPH v zákonom stanovenej výške.

Náklady na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky sú uvedené v bode Dodacie podmienky.

- podľa § 5 ods. 1 písm.  i) zákona č.108/2024 Z.z.,:  dĺžka trvania zmluvy: do doby ukončenia záručnej doby predmetu zmluvy,

- ak ide o zmluvu uzavretú na určitý čas, alebo podmienky vypovedania zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na neurčitý čas alebo o zmluvu, ktorej platnosť sa predlžuje aicky.

Obchodník zabezpečil, aby spotrebiteľ pri odoslaní objednávky výslovne potvrdil, že bol oboznámený s povinnosťou zaplatiť cenu. Na odoslanie objednávky je potrebné stlačenie tlačidla „objednávka s povinnosťou platby“ v kroku “potvrdenie objednávky“, ktorá jednoznačne vyjadruje, že odoslanie objednávky zahŕňa povinnosť spotrebiteľa zaplatiť cenu.

Do celkovej ceny môžu byť zarátané ďalšie náklady a poplatky, ak náklady a poplatky nemožno určiť vopred.

Spotrebiteľ je povinný znášať náklady na vrátenie tovaru po odstúpení od zmluvy podľa § 19 ods. 1 zákona č.108/2024 Z.z., a ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.

 

POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA

 

1. Právo na odstúpenie od zmluvy

 

Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní, keď vy alebo vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak:

- sa tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,

- sa dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu

- sa tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.

 

A ak sme Vám poskytli informácie podľa § 15 ods. 1 písm. f) zákona č.108/2024 Z.z. až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa §  20 odsek 1 zákona č.108/2024 Z.z. , môžete odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do  14 dní odo dňa, keď sme dodatočne splnili informačnú povinnosť, ak ide o plynutie lehoty podľa §  20 odseku 1 písm. a), zákona č.108/2024 Z.z.

 

Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete tovar, alebo :

- pri dodaní viacerých tovarov Vami objednaných v jednej objednávke oddelene: „keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete tovar, ktorý bol dodaný ako posledný.“;

- pri dodaní tovaru pozostávajúceho z viacerých častí: „keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete poslednú časť tovaru.“;

 

Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na adrese: Parochňové štúdio REGINA, spol. s r.o., Račianska53, 831 02 Bratislava, alebo mailom na adrese: parochne@parochne.sk

 

 Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý sme Vám odovzdali alebo zaslali, jeho použitie však nie je povinné.

Ak máte záujem, môžete vyplniť a zaslať vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy alebo akékoľvek iné jednoznačné vyhlásenie o odstúpení od zmluvy aj elektronicky prostredníctvom našej mailovej adresy: parochne@parochne.sk

Ak využijete túto možnosť, prijatie odstúpenia od zmluvy Vám bezodkladne potvrdíme na trvanlivom médiu (napríklad e-mailom).

 Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.

 

2. Dôsledky odstúpenia od zmluvy

 

Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame. Platby Vám budú vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

S vrátením platby môžeme čakať do vrátenia tovaru späť na našu adresu alebo do preukázania, že ste tovar odoslali späť, podľa toho, čo nastane skôr.

Zašlite nám tovar späť alebo ho prineste na našu adresu alebo odovzdajte splnomocnenej osobe  [ak ste na prevzatie tovaru splnomocnili určitú osobu, uveďte  jej meno a adresu] najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty.“;

Priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy.

Zodpovedáte len za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.

Ak tovar vzhľadom na jeho povahu nemožno vrátiť poštou: Priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy

 

ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV.

Poučenie o práve spotrebiteľa podať obchodníkovi žiadosť o nápravu podľa zákona č. 391/2015 Z. . v znení neskor. predpisov

1. Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh“) subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.

2. Subjektom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia okrem sporov vyplývajúcich zo zmlúv o pripojení do distribučnej sústavy, zmlúv o pripojení do distribučnej siete, zmlúv o združenej dodávke elektriny, zmlúv o združenej dodávke plynu, zmlúv o dodávke a odbere tepla, zmlúv o dodávke pitnej vody a zmlúv o odvádzaní odpadovej vody uzatvorených so subjektom vykonávajúcim regulovanú činnosť podľa osobitného predpisu, okrem sporov vyplývajúcich zo zmlúv o poskytovaní finančných služieb, sporov vyplývajúcich zo zmlúv o poskytovaní verejných služieb, ktoré sa týkajú kvality a ceny služieb, a okrem zmlúv o poskytovaní poštových služieb, ktoré sa týkajú poštových služieb a poštového platobného styku.

3. Subjektom alternatívneho riešenia sporov sú aj oprávnené právnické osoby zverejnené na stránke: www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1

 

V prípade záujmu o obchodnú spoluprácu, nás neváhajte kontaktovať.

Parochňové štúdio REGINA, spol. s.r.o.

Peter Šenk - konateľ

Mobil: 0905 515 813 

Dokumenty pre stiahnutie - návody k výrobkom, ktoré Ste si objednali.
Návod Vám bude dodaný aj v papierovej forme, spolu s tovarom. 

Návod na ošetrovanie parochní a príčeskov z pravých vlasov.docx (13,5 kB)
Návod na ošetrovanie parochní a príčeskov zo syntetického vlákna.doc (29,5 kB)
Návod na predlžovanie Clip In ondulované.doc (31,5 kB)
Návod na predlžovanie Clip In rovné.doc (36 kB)
Návod na aplikáciu Clip in predlžovania - Video

Formuláre k prípadnému odstúpeniu od zmluvy uzatvorenej na diaľku a Formulár k prípadnému uplatneniu reklamácie. 

Formulár na odstúpenie od zmluvy   (tlačivo sa Vám aicky stiahne k vyplneniu a vytlačeniu)
Reklamačný protokol                        (tlačivo sa Vám aicky stiahne k vyplneniu a vytlačeniu)

V prípade, ak si niektorý formulár nemôžete (neviete) stiahnuť a vytlačiť, môžete ho opísať na čistý papier a poslať nám ho.

KVALITA a ŽIVOTNOSŤ parochne sa líšia jedna od druhej z dôvodu tzv. vypracovania podkladovej montúry, ku ktorej sú pripojené vlasy. Existujú rôzne metódy pre výstavbu týchto montúr a tiež rôzne spôsoby, ako môžu byť pripojené vlasy. Podrobnejšie vysvetlenie nájdete nižšie.

DELUXE - Monofil + 100% ručne vyrobený model

Parochňa DELUXE
Najvyššia kvalita prevedenia pomocou monofilu a 100% ručného naviazania vlasov. Tento luxusný výrobok zaisťuje 100%-tné pohodlie pre užívateľa, Tento druh je určený pre zvlášť náročného zákazníka pre svoju mimoriadnu kvalitu, ľahkosť a precízne vypracovanie a prevedenie. Je to ultra odľahčený model vyrobený zo špičkového materiálu prvotriednej kvality.
Štandardná veľkosť montúry je AVERAGE od 53-56 cm. 


COMFORT - 100% ručne vyrobený model

COMFORT parochňa
Vlasy sú napletené (napútkované) do jemného tylu po celom obvode parochne. Montúra je veľmi odľahčená a pohodlná na nosenie. Prednosťou tohto typu je mimoriadna stabilita tvaru a účesu, čo zaručuje absolútny komfort pri nosení.
Štandardná veľkosť montúry je AVERAGE od 53-56 cm.


MONO - Monofil + tresovaná časť

Parochňa MONO
Vlasy sú napútkované do veľmi jemného tylu v oblasti vrchnej časti parochne, ktorá presvitá až na pokožku a tým pôsobia vlasy ako vyrastené. Parochňa tak pôsobí veľmi prirodzene a nemožno odlíšiť vlasy na parochni od vlastných vlasov, čo zaručuje prirodzený vzhľad, sebaistotu a mimoriadny komfort. Vlasy na monofile sú ľahko tvarovateľné do účesu podľa vlastnej predstavy. Tento druh parochní uprednostňujú najmä zákazníčky s úplnou stratou vlastných vlasov.
Štandardná veľkosť montúry je AVERAGE od 53-56 cm.


TEIL-MONO  - Monopart

Parochňa TEIL-MONO
Prináša prirodzený vzhľad účesu v oblasti rozdelenia vlasov na cestičku alebo vo vlasovom víre. V tejto partii sú vlasy napútkované do jemného tylu a pôsobia ako vyrastené z pokožky hlavy. Ostatná časť parochne je tresovaná.
Štandardná veľkosť montúry je AVERAGE od 53-56 cm.


TRESS – 100% tresovaný (strojom šitý) model

Parochňa TRESS
Vlasy sú šité na stroji do rôznych tvarov a technológií, čo závisí od druhu parochne. 
Štandardná veľkosť montúry je AVERAGE od 53-56 cm.


 LACEFRONT - tyl na prednej časti

Parochňa LACEFRONT
Vlasy na čele a okolo lemu sú ručne naviazané do špeciálneho tylu. Takže okraje na čele vyzerajú veľmi prirodzene a vlasy môžu byť upravené ľubovoľne do rôznych strán s odhalením čela a pôsobia ako vyrastené z pokožky.
Štandardná veľkosť montúry je AVERAGE od 53-56 cm.

MONOFILAMENT + LACEFRONT + HAND MADE

Parochňa MONOFILAMENT+LACEFRONT+HAND MADE
Parochňa má ručne pútkovaný vrch MONOFILAMENT + LACEFRONT prevedenie, čo znamená, že vlasy na čele a okolo lemu sú ručne naviazané do špeciálneho tylu. Okraje na čele vyzerajú veľmi prirodzene a vlasy môžu byť upravené ľubovoľne do rôznych strán s odhalením čela a pôsobia ako vyrastené z pokožky. Celá montúra parochne je vyrobená 100 % HAND MADE - ručne. do elastického tylu.
Štandardná veľkosť montúry je AVERAGE od 53-56 cm.

VEľKOSTI PAROCHNÍ

AVERAGE - je veľkosť pre obvod hlavy od 53 do 56 cm. Túto veľkosť majú všetky druhy parochní, ktoré nemajú v názve obsiahnutý výraz PETITE alebo LARGE.

PETITE - je veľkosť parochne pre obvod hlavy do 52 cm a je určená pre menšie hlavy. Túto veľkosť majú parochne, ktoré majú v názve obsiahnutý výraz PETITE.

LARGE - je veľkosť parochne pre obvod hlavy nad 56 cm a je určená pre väčšiu hlavu. Túto veľkosť majú parochne, ktoré obsahujú v názve výraz LARGE.

V popisoch k parochniam PETITE a LARGE sú informácie o veľkosti vždy uvedené.

 

18.05.2012, Parochňové štúdio REGINA, spol. s.r.o., IČO: 45251959, DIČ:2022918964

Ako porozumieť zloženiu materiálu pri nákupe TURBANOV, ŠATIEK, KLOBÚKOV, ČIAPOK.

Prehľad najčastejších názvov textilných materiálov v Slovenskom jazyku.

Akryl - Acryl

Umelé vlákno, textúrou ako vlna, s ktorou sa často miešajú. Používa sa ako náhrada vlnených výrobkov. Akryl je pružný a mäkký, s nižším sklonom k žmolkovaniu. Pevnosť má síce nižšiu ako iné syntetické vlákna, zato výborne odoláva vplyvom svetla, poveternostným podmienkam a organizmom. Výrobky z neho sú pevné, nezráža sa a ľahko sa perie.

Batist - Batiste

Názov pre jemnú tkaninu z bavlnenej, hodvábnej, polyesterovej alebo viskózovej priadze, utkaná v plátnovej väzbe. Tkanina je ľahká a príjemná na dotyk. Batist sa používa pre výrobu vreckoviek, spodného oblečenia, oblečenia pre deti.

Bavlna - Cotton

Vlákna bavlny sa získavajú z kríka bavlníka. Tento prírodný materiál si vďaka svojim vlastnostiam uchováva významné postavenie v textilnej výrobe. Bavlna sa vyznačuje príjemným dotykom, pevnosťou, saje vlhkosť. Bavlnené textílie je možné prať aj žehliť pri vysokých teplotách. Nevýhodou bavlny je krčivosť.

Kvalita bavlneného vlákna sa určuje podľa dĺžky vlákna. Čím dlhšie vlákno, tým jemnejšie, pevnejšie a kvalitnejšie priadze. Najkvalitnejšie bavlnené vlákno dosahuje dĺžku 60mm (tzv. Sea Island priadze).

Elastan - Elastane

Syntetické vlákno na základe polyuretánu o vysokej elastickosti. Po natiahnutí na niekoľkých násobok svojej dĺžky, sa elastan navráti do pôvodnej dĺžky a tvaru. Textílie s prímesou elastanu obopínajú telo bez toho, aby bránili pohybu. Používajú sa na výrobu pružného športového oblečenia, spodnej bielizne, plaviek. Podiel iba niekoľkých jednotiek percent elastanu výrazne zlepší úžitkové vlastnosti textílie. Ďalšie známe obchodné názvy elastanu sú Spandex a Lycra.

Hodváb - Silk

Prírodné hodvábne vlákno sa získa rozvinutím kukly húsenice motýľa priadky morušovej. Hodváb je prírodné, tzv. nekonečné vlákno, s dĺžkou až 4 tisíc metrov. Hodvábne textílie majú vynikajúce úžitkové vlastnosti - nekrčia sa, sajú vlhkosť, v lete chladí a v zime hreje. Vzhľadom k obstarávacej cene, ktorá kolíše a je cca. 10x vyššia než syntetické tkaniny, sa prírodný hodváb používa pre exkluzívny módny tovar, ako sú pánske kravaty, dámske šatovky, blúzky, ale aj na výrobu padákov.

Kašmír - Cashmere (wool)

Jemná a ľahká látka podobná ovčej vlne, hoci je kašmírová vlna asi 10x drahšia ako vlna ovčia. Pre príjemný omak a vynikajúcu tepelnú izoláciu sa kašmír používa na vrchné pánske a dámske odevy, šály, svetre, rukavice.

Kašmír sa získava ručným vyčesávaním zo spodnej srsti (kašmírskych) kôz. Pre získanie jemnej vlny z podsady srsti je najpríhodnejšie obdobie marec až máj, kedy sa vysokohorské kozy prirodzene zbavujú prebytočnej srsti. Z jedinej kozy možno získať za rok iba 150g čistej kašmírovej vlny.

Latex - Latex

Pre svoju perfektnú priľnavosť k pokožke hovoríme o druhej koži. Latex môže byť prírodného alebo syntetického pôvodu. Latex možno obliecť na holé telo ako oblečenie, alebo naniesť tekutú formou priamo na holé telo. Latex je pre svoju pevnosť a odolnosť používaný na ochranné pomôcky.

Ľan - Linen

Prírodné vlákno, ktoré je pevnejšie ako bavlna, na dotyk chladivé, ale viac náchylné ku krčivosti. Ľanová priadza je nerovnomerná a v tkaninách sa kombinuje s bavlnou.

Lycra - Lycra

Jedná sa o obchodný názov elastanu (viď Elastan).

Mikrovlákno - Microfibre

Veľmi dobrá imitácia hodvábu. Jedná sa o umelé vlákno vyrábané zvlákňovaním polymérov (polyesteru, polyamidu). Mikrovlákno je 20x tenšie než prírodné hodvábne vlákno a 100x tenšie než ľudský vlas. Má široké uplatnenie v odevnom priemysle, ale aj v domácnosti, známe ako perfektná utierka alebo mop.

Modal - Modal

Druh viskózového vlákna, (viď Viskóza). Pre svoju jemnosť, hebkosť a ľahkosť sa tiež nazýva umelým hodvábom.

Nylon - Nylon

Jedná sa o obchodný názov syntetickej textílie, ktorú z čias Československa poznáme pod názvom Silon.

Ovčia vlna - Wool

Prírodné vlákno získané pradením zo srsti oviec. Ovca poskytne ročne 5 - 15kg rúna, ktoré sa strihá dvakrát do roka. Vlna sa takmer nekrčí, ale nie je príliš pevná. Vlna je dobrý izolant - ako pred zimou, tak pred teplom. Veľmi jemná ovčia vlna sa nazýva Merino vlna, ktorá pochádza z prvého strihu jahniat. Niekedy ju môžeme nájsť pod názvom "panenská vlna".

Pašmína - Pashmina

Jedná sa o ušľachtilejšiu formu kašmíru, kedy sa z vysokohorských kôz chovaných na náhorných plošinách (Mongolska), získava vyčesávaním to naozaj najjemnejšie páperie - iba cca. 80g z jednej kozy za rok. Do textilných výrobkov, najmä šále, je pašmína kombinovaná s hodvábom v pomeroch 70/30 až 50/50 pre získanie väčšej pevnosti a jemnosti.

V bežnej konfekčnej ponuke šálov, svetrov a rukavíc sa s pašmínou zrejme v skutočnosti nestretnete, hoci to visačka najskôr bude tvrdiť. V lepšom prípade sa bude jednať o zmes kašmíru a hodvábu, v horšom prípade sa bude jednať o Viskózu. Názov Pašmína nie je v Európe ani USA oficiálne uznávaným názvom textílie a výrobky by mali byť označené ako Kašmír.

Polyamid - Polyamide

Syntetické vlákno pôvodom z ropy (ako väčšina syntetických vlákien). Polyamidové vlákno sa vyznačuje superlatívmi ako - vysoká pevnosť, odolnosť, pružnosť, ľahké udržiavanie. Najpoužívanejšie pre výrobu dámskych pančúch, plaviek a športových odevov. Veľmi nepatrne prijíma vlhkosť. Známe je pod obchodným názvom Nylon a Perlon.

Polyester - PES

Syntetické vlákno, ktoré odsunulo bavlnu na druhé miesto v textilnej výrobe. Základnou surovinou pre výrobu je ropa. Polyesterové tkaniny nesajú vlhkosť a sú stále na svetle. Vzhľad je podobný hodvábu. Odevy z polyesteru málo navlhnú a rýchlo schnú. Polyester sa často mieša s vláknami prírodnými, aby tkaniny boli menej krčivé, trvanlivejšie, pevnejšie a ľahšie.

Polyesterovú textíliu je možné prať do teploty 30 ° C a žehliť do teploty 150 ° C. Najjemnejší polyester nájdete pod názvom mikrovlákno a obchodným názvom Polartec. Duté polyesterové vlákno nahradilo perie pre svoju termoregulačné vlastnosti, navyše sa dajú prať. Nájdete ich pod obchodným názvom Coolmax.

Polypropylén - Polypropylene

Syntetické vlákno s veľmi dobrou pevnosťou, ktoré nenavlhne, na dotyk podobné ovčej vlne. Polypropylén veľmi dobre odvádza vlhkosť ďalej do druhej vrstvy oblečenia, odkiaľ sa vyparuje, čo je obzvlášť príjemné u spodnej bielizne a tiež detských plienok, pre pocit sucha. Z umelých vlákien je k ľudskej koži najmilšie, vyrábajú sa z neho aj cievne náhrady.

Samet - Velvet

Nejedná sa priamo o druh vlákna, ale o štýl tkania najmä prírodného hodvábu, ale tiež bavlny, polyesteru, viskózy atď. Zamat je príjemný na dotyk, ale horšie sa udržuje.

Satén - Sateen

Opäť sa nejedná o druh vlákna, ale o štýl tkania z tzv. nekonečných nití, ako sú prírodný hodváb, viskóza, polyester, polyamid. Satén sa vyznačuje vysokým leskom na lícnej strane, čo je dané prevahou osnovných nití nad niťami útkovými. Visačka s materiálovým zložením "satén", nám sama o sebe príliš nepovie o kvalite - pýtajte sa na pôvod priadzí - najlepšie sú z prírodného hodvábu. Satén sa používa na výrobu spodnej bielizne, nočnej bielizne, lôžkovín, podšívok.

Viskóza - Viscose

Získa sa regeneráciou celulózy, čo je prírodný polymér. Jedná sa o prírodné vlákno, získané náročnou priemyselnou výrobou. Viskózové textílie majú vysokú pevnosť, savosť a nekrčia sa. Výrobky z viskózy sú lesklé a príjemné na dotyk. Pri výrobe spodného prádla sa viskóza mieša s bavlnou. Jemné viskózové vlákno nájdete pod obchodným názvom Modal.

Kashmilon - Cashmilon

Syntetická látka svojou štruktúrou podobná ovčej vlne. Obchodný názov Cashmilon si nechala registrovať spoločnosť Marks and Spencer plc. Ďalšími obchodnými názvami sú Dolan, Dralon. Kashmilon sa vyrába z amoniaku a propylénu na tzv. akrylonitril. Akrylová textília sa nezráža, ľahko sa perie a nežmolkuje. Kashmilon sa používa pre výrobu lacných pletených výrobkov, pokrývok, kobercov, čalúnnických poťahov. Obchodný názov Kashmilon môže byť pre spotrebiteľov zavádzajúci a zameniteľný s vysoko kvalitným prírodným materiálom Kašmír. Jedná sa však o lacnú umelú látku s inými fyzikálnymi vlastnosťami.

Bambus - Bamboo

100% bambusové vlákno je príjemné a chladivé na pokožku.

 

18.07.2015, Parochňové štúdio REGINA, spol. s.r.o., IČO: 45251959, DIČ:2022918964

Cookies Detaily
Táto webstránka používa súbory cookies

Na prispôsobenie obsahu a reklám, poskytovanie funkcií sociálnych médií a analýzu návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Títo partneri môžu príslušné informácie skombinovať s ďalšími údajmi, ktoré ste im poskytli alebo ktoré od vás získali, keď ste používali ich služby.